Dersin Adı | Konut Çalışmalarına Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 352 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu, konut kavramları ve tipolojileri üzerine temel bir derstir. Bu ders, yerleşim alanının tarihsel yolculuğu, evrimi, mekansal özelliklerini ve tipolojilerini iç mekan tasarımına vurgu yaparak, daha geniş bağlamsal çerçeveler ile ilgili bölümlerin öğrencilerine tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders haftalık bağlamsal çerçeveye göre tarihi örneklerden güncellere varan çeşitli mimari örneklere ilişkin olarak Konut’un mimari ve kentsel unsurları üzerine dersler ve tartışmalar içermektedir. Dersin ilk yarısı ağırlıklı olarak antik çağlardan (kentleşme öncesi ev) 19. yüzyıla kadar konut tarihini Norbert Schoenauer’in 2003 tarihli 6000 Yıllık Konut Tarihi kitabını temel kaynak alarak yürütecektir. İkinci yarısı ise, 20. Yüzyıl ve sonrasını bir önceki aşama ile eşzamanlı olarak seçilen iç mekan çeşitleri, tipolojileri ve örnekleri üzerinden işleyecektir. Bu ders, öğrencilerin dönem boyunca kapsanan konular üzerine bilgi birikimini pekiştirmelerini ve sunmalarını sağlayacak bir proje ile son bulacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders konularına giriş | Hazırlık gerekmiyor |
2 | Konut kavramının tanımı | |
3 | Kentleşme Öncesi Konut | |
4 | Oryantal Kent Konutu | |
5 | Batılı Kent Konutu: Bölüm 1 * Karanlık Çağ ve ortaçağ Kentleri * Orta Çağ * Rönesans | |
6 | Batılı Kent Konutu: Bölüm 2 * 19. Yüzyıl Endüstriyelleşme ve Kentleşme > Tenements (Kiralık Konutlar) > Sıra Evler > Apartman Binaları | 19. Yüzyıla kadarki tarihi gelişmeler üzerine 1 sayfalık özetin hazırlanması |
7 | Batılı Kent Konutu: Bölüm 3 * 19. Yüzyıl Endüstriyelleşme ve Kentleşme > Villa > Banliyö | |
8 | Batılı Kent Konutu: Bölüm 4 * 19. Yüzyıl Endüstriyelleşme ve Kentleşme > Sosyal Konutlar | 19. Yüzyıldaki tarihi gelişmeler üzerine 1 sayfalık özetin hazırlanması |
9 | Ara Sınav | |
10 | 20. Yüzyılda Konut: 1900-1950 | |
11 | 20. Yüzyılda Konut: 1950-20XX: Bölüm 1 > Çok katlılar > Gökdelenler ** Quiz | |
12 | 20. Yüzyılda Konut: 1950-20XX: Bölüm 2 > Kapalı Siteler > Karma Fonksiyon Projeler ** | |
13 | 21. Yüzyılda Konut > Kentsel Yenileme > Yarışma Projeleri ** Quiz | |
14 | Proje Teslimleri ve Sunumlar | Final Proje |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Hazırlık gerekmiyor |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Hazırlık gerekmiyor |
Ders Kitabı | Dersin sabit bir kitabı bulunmamaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Selected Books: Selected Articles: |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 15 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | |||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | |||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest